Zalai Munkástanácsok: Zalának is startvonalhoz kell állnia a megyék bérversenyében
Csalódással fogadta a Munkástanácsok Zala megyei Szövetsége a megyék I. féléves bérhelyzetéről szóló napokban megjelent KSH-jelentést. Ez alapján Zala megyében a szellemi foglalkozásúak havi nettó átlagkeresete 199,9 e Ft, a fizikaiaké 124,4 e Ft. Mindkét mutató alapján a megyék, sorában Zala eléggé hátul kullog. Valamivel rosszabb a helyzet Szabolcsban, Nógrádban és Békésben. A Szövetség szerint […]
Közlekedési Munkástanácsok kedvezőnek tartaná a megállapodásnál magasabb bérfejlesztést
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) bízik abban, hogy a Volán-portfólióban 2018-ban a tervezett 12%-ot meghaladja a keresetfejlesztés. A bizakodásnak alapot ad a kormány azon szándéka, miszerint megszűntetné a munkavállalókat terhelő 1,5 %-os munkaerőpiaci járulékot, ami azonnali nettó keresetnövekedést eredményezne. Továbbá, reménykeltőnek tartja a Szövetség, hogy a Kormány fontolgatja a minimális bér és a garantált bérminimum […]
Gyászhír
Megrendülve tájékoztatjuk a tagságot, hogy Győri Elek gépkocsivezető kollégánk, az Észak Magyarországi Közlekedés Munkástanácsok tagja, munkavégzés közben, tragikus autóbusz balestben életét vesztette a kecskeméti körgyűrűn. Utolsó útjára a Miskolci Szent Anna temetőben kísérjük október 20-án, pénteken 11 órakor.
A közlekedési szakszervezetek bíznak a megállapodásnál magasabb bérfejlesztésben
A napokban ülést tartott az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége. A szakszervezetek a volános munkavállalók széles rétegeit érintő kérdésekről tárgyaltak. Az eszmecserén részt vett a Munkástanácsok Országos és Ágazati Szövetségének elnöke is. Központi témaként került terítékre az autóbuszvezetők munkaidejének kérdése. A Szövetség megfogalmazta az autóbuszvezetők munkaidejével kapcsolatos kérdések – egyezségen alapuló – rendezésének szükségességét! Megállapították, hogy […]
ZVDDSZ: komoly kihívás a humánerőforrás-gazdálkodás a Volánoknál
A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ), érdeklődésének mindig is előterében szerepeltek a humánerőforrás-gazdálkodás kérdései. A közúti közösségi közlekedés jelen állapota számos foglalkoztatáspolitikai problémát helyezett a középpontba. Komoly autóbuszvezetői hiány alakult ki, és a karbantartók körében is beindult az elvándorlás. A tervszerű létszámgazdálkodás ebben a kritikus helyzetben a háttérbe szorult, aminek lenyomata megmutatkozhat a szolgáltatás […]
Ők csak néhány nyugodt évet szeretnének
A mostani hullám élére a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) állt, amelynek vezetősége első körben a nyilvánosság figyelmét akarja felhívni a több mint tízezer hazai autóbuszvezető egészségi állapotára. A Munkástanácsok Zala Megyei Szövetségéhez tartozó érdekvédők nevében a szövetség megyei elnöke arra emlékeztetett, az utóbbi években elvégzett számtalan egészségügyi vizsgálat egybehangzóan azt állapította meg, a […]
ZVDDSZ: az autóbuszvezetők nem mondtak le a korkedvezményről
2015. december 31-ével megszűnt a korkedvezményes nyugdíj szerzésének jogosultsága. Az autóbuszvezetők addig megszerzett korkedvezményre jogosító ideje azonban érvényben maradt. A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint, ami heves felháborodást váltott ki, az a töredék idők elvesztése. Az autóbuszvezetők 10 év után 2 év, majd öt évente 1 év korkedvezményre voltak jogosultak. A korkedvezmény lehetőségének […]
ZVDDSZ: hova tűntek az Üzemi Tanácsok?
A Zala Volán Dolgozói Demokratikus Szakszervezetének (ZVDDSZ) tagjai egyre gyakrabban kérdik: mi van az üzemi tanácsokkal? 1992-ben a törvényhozás – nyugati mintára – életre hívta az Üzemi Tanácsokat (ÜT), azzal a céllal, hogy részvételi jogokat biztosítson a munkavállalóknak a társaságok üzletmenetének, szabályozó rendszereinek nyomon követésében. Nem sztrájkolhatott az ÜT, bértárgyalásokat közvetlenül nem kezdeményezhetett, ám jogosult […]
Defektet kaphat a Volánbusz-program
Népszava|2017. jún 1. 05:00 Majd kétezer hazai gyártású új autóbuszt vásárolhatnak a Volán cégek a kormány elképzelései szerint. A szakmai egyeztetés nélkül bejelentett projekt megvalósítása azonban meglehetősen kétséges. Fontossá vált a kormányzatnak az országgyűlési választások előtt az elaggott Volán buszok lecserélése. A Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) március 13-i ülésén döntött a Volán Buszpark Kft. […]
KMSZ: a városi tömegközlekedés is legyen állami hatáskörben!
A városi közösségi közlekedés napjainkban nehéz időket él meg. A Közlekedési Központok megalakulásával jelentősen megváltozott az önkormányzatok (mint megrendelők) és a Volán-cégek (mint szolgáltatók) viszonya. A korábbi, együttműködésen alapuló, a közös felelősségvállalás mentén kialakult kapcsolatot számos érdekellentét árnyékolja be. Az önkormányzatok egyre nehezebben tudják kiegyenlíteni a szolgáltatások ellenértékét, a Közlekedési Központok pedig egyre küzdelmesebben […]
ZVDDSZ: a távolsági buszközlekedés ígéretes falat a magánszolgáltatóknak is.
A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) szerint a Volán-társaságok összevonása előtt a cégcsoport tevékenységének egyik legnyereségesebb szeletének számított a távolsági buszközlekedés. Húzó ágazat volt, azóta nagyot fordult a világ. Egy rosszul értelmezett és túldramatizált MÁV – Volán párhuzamos közlekedés jegyében mintegy tíz éve megkezdődött a távolsági buszközlekedés leépítése. 2009-ben Győrből Budapestre 11 járatpár szűnt […]
Vélemény
A következőt olvashatjuk a SZAKSZ honlapján: „…több jó képességű szakembernek kellett távoznia az ÉMKK Zrt-től.” Kik is ezek a „jó szakemberek” akiket a SZAKSZ elnöke az ÉMKK Zrt.-ből hiányol? Ha annyira fontosak vegyük csak szépen sorra őket. Sátoraljaújhelyi autóbuszvezető tagjainktól hallottuk a következő történetet az egyik hiányolt arrogáns egyénről, aki napszemüvege mögé bújva osztogatta a […]