A szakszervezetek együttműködnének a közösségi közlekedés átalakításában
Mindezekhez egy életpálya modellt is szeretnének hosszú távra kidolgozni. Az elnök emlékeztetett, hogy egy három éves megállapodás értelmében 2019 év végéig harminc százalékkal nő a szektorban dolgozók bére, jövőre öt százalékkal.
Palkovics Imre az MTI-nek elmondta, hogy a MOSZ olyan csomagot szeretne letenni a kormány asztalára, amely szerint 2019 egy olyan átmeneti év lenne, ahol a korábban megkötött megállapodás értelmében az öt százalékos béremelést további legalább nyolc százalékos emelés követi. Így összesen 13 százalékos lenne a bruttó béremelés, ami a minimálbér és a szakmunkás bérminimum összeghatára is lenne. Így fenn tudnák tartani a béreknek azt a növekedési dinamikáját, ami a többi szektorban jellemző – mondta.
Hozzátette, hogy az emeléshez forrásokat is megjelölnek a tárgyalásokon. Halasi Zoltán, a VDSZSZ Szolidaritás elnöke arról beszélt, hogy első körben minden érdekképviselet a maga területén fogja meghatározni azokat az elvárásokat, amelyek a munkaerő megtartásában fontosak és ezeket fogják a fórumon képviselni. A cél, hogy hosszú távon mindenki számára jó megállapodás születhessen – mondta.
A VDSZSZ szeretné elérni azt is, hogy egy olyan megállapodás is létre jöjjön, amivel az átalakítás után esetlegesen megszűnő munkahelyekről a dolgozók ugyanazokkal a feltételekkel át tudjanak menni dolgozni egy másik szektorbeli céghez. Ne egymás konkurenciái legyenek, hanem egymás partnerei, mert a jelenlegi munkaerőpiacon nincsenek olyan helyzetben, hogy egymás konkurenciái legyenek – mondta Halasi Zoltán.
A KVKF egy véleményező és javaslattevő szervezet, amely a köztulajdonban működő közszolgáltatásokat közvetlenül érintő gazdasági döntések előkészítésében játszik szerepet.